מאמרים חמים
דף בית / מאמרים / שימושים של מערכת לניהול לקוחות במערך השיווק

שימושים של מערכת לניהול לקוחות במערך השיווק

שימושים של מערכת לניהול לקוחות במערך השיווק
5 (100%) 1 vote

כיום הטכנולוגיה תופסת חלק דומיננטי ביותר בכלים שלנו לעבודה השוטפת בעסק. המחשב הוא נחלתו של כל עסק, בין אם מדובר במשרד ובין אם במוסך. אם בעבר היתה אפשרות להסתפק במחברת ועט כדי לנהל את המידע שלנו, הרי שהיום נראה לנו הדבר כמסורבל והרבה פחות מסודר.
כך לאט לאט הגיעה הטכנולוגיה לכל רובד, ובד בבד למערך השיווק של כולנו.
מערכת לניהול לקוחות היא דרך אחת להפיק תועלת שיווקית מהטכנולוגיה. מעבר לשימושים הפונקציונלים והניהוליים הטמונים במערכת המציגה מידע אודות פרטי לקוחותינו, עסקים וארגונים רבים משתמשים במידע הזה לתועלות פרסום, הפצה ושמירה על קשר עם הלקוחות.

התנהלות מול לקוחות קיימים

הלקוחות הקיימים של העסק אמנם כבר מכירים אותנו ואת השירותים שלנו, אך האם מיצינו את ״כושר הקניה״ שלהם? התשובה ברוב המקרים היא לא. בכל עסק המעניק שירותים מגוונים יש לקוחות שרכשו מוצר X אבל לא רכשו מוצר Y. מערכת לניהול לקוחות המכילה מידע על הרגלי הקניה של הלקוח, עסקאות עבר, פרטים להתקשרות יכולה לסייע לנו לשווק ללקוחות מסוג זה עוד ועוד מוצרים, ובעצם להגדיל את ההכנסה שהם מייצרים לעסק שלנו.
עדכונים באמצעות דיוור אלקטרוני, תפוצה בעזרת SMS ואפילו שיטת הטלמרקטינג הותיקה – כל אלו אפיקי שיווק שניתן ומומלץ ליישם גם על לקוחות שכבר רכשו או ״טעמו״ מהמוצרים שלנו.
מערכת לקוחות מאפשרת לנו להפיץ מבצעים, לייצר דואר אלקטרוני עם עדכונים ללקוחות, להעניק קופונים והטבות שונות, לקבל אישורי הגעה לאירועים שאנחנו מקיימים או לתור שקבענו, להעניק תמיכה ושירות לקוחות ועוד.
כמובן, אנחנו לא רוצים להטריד את הלקוחות חדשות לבקרים עם מסר שיווקי, אבל שימוש נכון במידע ובכלים טכנולוגיים בהחלט יכול לקרב את הלקוחות שלנו לעבר ״הגדלת מכירה״.

התנהלות מול לקוחות פוטנציאלים

מידע אודות מתחרים, מידע של לקוחות פוטנציאלים שהביעו עניין כלשהו במוצר באמצעות אתר האינטרנט, הרשתות החברתיות או אפיק אחר – כל אלה בעלי ערך רב ונותנים לנו את האפשרות להחשף לקהל נוסף, שלעתים מכיר ושמע על השירותים שלנו ולעתים כלל וכלל לא.
אפשרות להגיע אל אותם לקוחות פוטנציאלים בעזרת כמה לחיצות בעבר היה נשמע כמו פנטזיה רחוקה, אך כיום מרבית המערכות מאפשרות לנו להגיע אליהם כמעט בכל זירה:
● באמצעות הודעות SMS
● באמצעות משלוח דואר אלקטרוני
● באמצעות פרסומות מותאמות לקהל במדיה השונה.
● ברשת האינטרנט.

ריכוז כל פיסות המידע במקום אחד הוא שמאפשר כח רב כל כך במאמצי השיווק, ולמעשה הופך את עבודת השיווק למפולחת וממוקדת כך שגם איכות הלקוחות שמגיעים כנראה טובה יותר בהיבט של ״פוטנציאל קניה״.

כיום קיימים בשוק מספר סוגים של מערכות לניהול לקוחות, חלקן מבוססות טכנולוגיות ענן, כאשר לכל מערכת מגוון של אפשרויות לפילוח המידע ולתפוצה של מסרים שיווקיים למאגר המשתמשים שהיא מכילה. אתם צריכים רק להחליט איזו מערכת נותנת את התמורה הטובה ביותר למחיר, איזו מכילה את הפונקציות בהן תרצו להשתמש או ליישם על הקהל שלכם, וכמובן – לא להתבייש לקבל המלצות, לרוב הן שוות זהב.

Comments

comments

אודות צוות האתר "2Market"

צוות האתר
צוות האתר "2Market" מביא לכם את המידע האיכותי ביותר שניתן למצוא בנושא שיווק באינטרנט
נגישות